BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 17 Februari 2010

Bab 16

Kini,telah lebih sebulan berlalu.Berita buruk,kehilangan Ellie masih misteri.Berita baik,mereka berenam dapat meningkatkan kuasa mereka dengan berlatih di tempat tempat tertentu.

Bagi Haikal pula,dia sedar,cinta perlukan pengorbanan.Dengan bantuan Haziq juga dia dapat menghilangkan tompok hitam yang mula bercambah di dalam hatinya.Dia tahu,sekarang dia patut mementingkan Dunia Fantasym berbanding kemahuannya tersendiri.Mereka semua telah berjaya mencipta kuasa baru dengan gabungan cahaya putih.Hanya tunggu masa.

Tetapi,Queen Marabella telah jatuh sakit akibat sumpahan yang dibuat oleh Helios.Hanya satu cara untuk memulihkan Ratu,iaitu dengan kuasa 7.Masalahnya kini cuma ada 6,Ellie sudah hilang.Mereka syak Helios ada kene mengena dengan kehilangan Ellie.

"Wei,kau rasa Helios ada kene mengena tak?"Tanya Iman.Eric mengangguk.



"Aku dah siasat perkara ini..Helios ada buat satu posyen yang dikenali sebagai posyen Sierra.Ianya boleh disembuhkan dengan tujuh cahaya."Terang Eric.Aary melopong.


"Bila masa kau dapatkan informasi ini?"Tanya Aary curiga.


"Aku masih ada pengikut setia kat sana..Jangan risau,dia takkan bocorkan rahsia kitalah..."Kata Eric sekaligus menenangkan mereka semua.


"Jadi,bila kita akan mulakan operasi menyelamatkan Ellie?"Tanya Haikal.Eric menarik nafas.

"Kita akan mulakan operasi ini masa gerhana bulan merah.Masa itu kuasa Helios akan hilang buat masa 30 minit.Kita ambil kesematan itu unutuk ergi ke bilik bawah tanah.Aku yakin Helios menghipnosis Ellie untuk mendapatkan kuasa pertahanannya."Terang Eric panjang lebar.Mereka semua mengangguk.


"So,bila malam bulan mengambang tu?"Tanya Erin.Eric tersenyum.


"Malam ini kita akan mula beroperasi.."Mereka semua terkejut.Malam ini?


"Jangan risau,aku dengan Eric semalam pergi ke Pond of Despair,kami berdua dah dapatkan satu posyen kuasa yang sinonim dengan masing-masing.Jadi boleh kita mulakannya malam ini?"Tanya Erin dengan perasaan yang teruja.


Mereka semua bangun lantas mengangguk.


"Knight's Forever!!!"


***************


Mereka semua telah tiba di hadapan Dark Castle milik Helios.Memandangkan ada tujuh orang,mereka telah dibahagikan kepada dua kumpulan.Silver Knight,Knight Way,Wonder Knight berada di kumpulan pertama,mereka akan mengalihkan perhatian askar-askar yang mengelilingi istana itu bagi melindungi Helios.Eric,Shin Knight,Twin Knight dan Amer Knight yang akan masuk ke dalam istana untuk membebaskan Ellie.


"Erin berhati-hati.."Kata Eric kepada kepada Erin.Penuh dengan kasih sayang seperti seorang abang.


"Hati-hati jugak.."Balas Erin.Haikal yang melihat keadaan itu hanya senyap.Hatinya kosong.

Pertempuran pun bermula,dengan usaha yang gigih,mereka bertiga berjaya mengalihkan perhatian askar-askar Helios dan Eric serta rakannya mengambil kesempatan itu untuk membebaskan Ellie.Mereka menggunakan perisai yang mereka belajar di perkampungan Sweeties haritu untuk melalui lorong-lorong gelap.

"Bilik kau kat mana Eric?"Tanya Aary kepoh.Eric malas mnejawabnya.

"Senyaplah sikit!"Marah Shahrul tetapi perlahan.Tiba-tiba,ada sesuatu yang menghalang perjalan mereka,satu susuk tubuh menyerang mereka.

"ELLIE!!!"