BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 14 Oktober 2009

BAB 4


"Eric,apa yang kau buat hah?!"Jerkah papa Eric.

"Tak de pape,semua ni rancangan bodoh papa.Tak cukup ke hanya memerintah dunia Darksym?papa dah ada semua,jangan jadi bongkak lah papa..."

"Papa tak kira semua itu!yang penting kau mesti tolong papa!"Bentak Helios,Raja Kejahatan.Anaknya ini semakin hari semakin berkurang ajar dengannya.Dia tak tahu apa yang merasuknya.

"Suka hatila papa..Eric nak kuar jap..."katanya sambil berlalu.Dia tidak peduli pabila papanya menjerit memanggil namanya.

*************************************************************************************
"Ahh,kat mana aku ni..?"dia kebingunan.Apa yang dia ingat dia nampak katak yang bewarna hijau.Dia memandang sekeliling.Gelap.Tak de cahaya.Dia menyebut 'Silver Knight'.Perkataan itu membantu dia semasakali pertama dia di sini.

"Siapa kau?"satu suara garau bertanya.Erin memandang ke arah suara itu.

"Aku,Engku Erinna" Tergagap dia menjawab.Kemudian keluar satu susuk tubuh yang bewarna hitam.Dia sudah menggigil ketakutan.

"Tak yahla takut...aku Eric,aku adalah put..err..er..nama penuh aku Putera Eric."Eric menggelabah.'Fuh,nasib baik aku tak cakap siapa sebenarnya aku.'Eric menarik nafas lega.Erin pun sama.

"Oh....awak buat ape kat sini..?"tanya Erin.

"Tak de pape...boring kat is....err..kat rumah.."Sekali lagi dia hampir memberitahu asal usul dia.

"Rumah?Kat sini ada rumah ke?"tanya Erin ramah.Dia mula berasa selesa dengan jejaka itu.

"Ada..."Eric juga semakin selesa dengan Erin.'Kalaula dia ni bukan manusia..'

"Awak.."Percakapan Erin terhenti apabila tangannya mengeluarkan cahaya.

"Maaf saya kene balik dulu.."Ujar Erin tergesa-gesa lalu segera menghilangkan diri dengan tunjuk ajar yang telah diberi oleh Shin dengan Twin.

Eric pula tidak sempat untuk berkata apa-apa memandangkan lidahnya kelu apabila Erin pandai menghilangkan dirinya.'Takkan dia ni orang sini?Kalau bukan,kenapa dia tahu gunakan magik?'Persoalan itu berlegar-legar di ruang kepala Eric.Dia yang baru keluar dari istana tadi terlihat cahaya bewarna silver dari arah belukar di depan sana.Lalu dia mengambil keputusan untuk melihatnya.Dia juga bingung apabila dia mula berasa kehidupannya terisi apabila gadis itu muncul dihadapannya.

*************************************************************************************

"Erin,kau pergi kemana?!"Marah Haziq.

"Kau buat kitaorang risau tahu tak?!"Haiqal pun marah.

"He..he..he..adala.."Jawab Erin sambil tersengih-sengih.

P/S:Maaf sebab lambat edit...ideanye kering..he..he..^_^...:)

0 ulasan: