BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 8 Oktober 2009

BAB 3

"Shahrul atau Amer Knight,kuasa Kebijaksanaan.Iman atau Shin Knight,kuasa cahaya.Ellie atau Crista Knight,kuasa pertahanan.Aary atau Twik Knight,kuasa pembahagian.Tugas kamu empat adalah menjaga pertahanan negara."Kata Queen Marabella.Ellie mengetap bibir perlahan.'Asal bukan aku yang dapat kuasa kesucian dan kemakmuran?dapat kuasa satu lagi?tak de class langsung!!'Sebenarnya,Ellie teringin sangat nak dapat kuasa itu,cuma perangai dia yang buatkan kuasa itu tak pergi pada dia.Penyerahan ini berdasarkan penilaian diri mereka.
"Haziq atau Wonder Knight,kuasa empat elemen dan dan dimensi.Haiqal atau Knight Ways,kuasa ketulusan dan keberanian." Haiqal dan Haziq hanya mengangguk.Mereka tahu,hanya Erin yang layak untuk memegang kuasa suci tersebut.Ellie apatah lagi,macam nak marah je kat Erin tu.Patutnya dia yang dapat kuasa tu.

'Berlagak!!!!'

"Erin atau Silver Knight,awak telah terpilih untuk memegang kuasa suci ini.Kuasa kemakmuran dan kesucian.Harap tiada yang bersengketa.Ellie dan Erin mulakan latihan esok.Senjata kamu akan dihantar pada malam esok."Kata Queen Marabella terus menghilangkan diri.

*************************************************************************************

Erin hanya memakai baju biru-biru hijau lengan pendek dengan seluar putih.Dia hanya mengangguk apabila Iman dengan Aary memberi keterangan.'Hishhh,kenapala blajar magik ni susah sangat?tengok cara Haiqal buat masa tu tak dela susah sangat!'Erin komplen.

"Hey Silver,kau dengar tak apa yang aku cakap?"Kata Iman apabila melihat Erin seperti mengelamun.

"Tak de papela..teruskan je.."

"Kalau ada soalan tanya lah..atau kau sebenarnya nak suruh Haiqal ngan Haziq yang ajar kau kan??"Aary mengusik.Rona kemerahan sudah menyimbah ke muka Erin.

"Tak de papelah..cpat teruskan.Nanti aku blah baru tahu!"Gertak Erin.Sebenarnya dia bengang.Iman dan Aary terus memulakan pembelajaran.Takut nanti kene marah dengan ratulah tu..He..he.he..

Haiqal yang tadi terhendap-hendap melihat Erin disergah.

"HOI!!!!ape kes menghendap perantis lain ni??" Haziq bertanya sambil menahan ketawanya.

"Suka hati mak bapak tiri aku lah..kan kau kene latih Ellie skarang?"

"Hai...syok sangat sampai lupe ke yang kau pun kene latih Ellie juga.."Haziq memulangkan paku buah keras.Haiqal pula menahan geram.Lalu,terjadilah pergaduhan antara mereka.

*************************************************************************************
Erin baru habis 'belajar'.Dia terdengar seperti suara sedang bertengkar.Dalam perjalanannya dia bertembung dengan Ellie.Tiba-tiba melayang penampar di pipinya.

"Dasar perempuan tak tahu malu!!"jerkah Ellie.Erin terpampam.Begitu juga dengan Haziq dan Haiqal.

"Sebab kaulah aku tak dapat kuasa tu!!!!!!"Ellie tidak puas hati.Haziq dan Haiqal apa lagi,merah muka diorang.Haiqal memandang Haziq dan begitulah sebaliknya.Mereka berdua tersenyum sinis.Mereka menghalakan tangan mereka berdua serentak ke arah Ellie yang sedang memaki hamun Erin.

"SHADOW OF A FROG!!!"


Mereka mengenakan sumpahan.Terus sahaja Ellie betukar menjadi katak hijau.Terbahak-bahak mereka berdua ketawa.Ellie lantas beredar dari situ.Erin pula yang memang dari dulu takut katak terus saja pengsan.Haiqal dan Haziq yang tadinya ketawa pantas meluru ke arah Erin yang sudah terjelupuk pengsan.Tulah...ketawa banyak sangat...
Ellie menuju ke bilik Shahrul untuk meminta bantuan.


PREBIT!PREBIT!


Shahrul yang baru selesai mandi terus meluru keluar dan melihat seekor katak di hadapannya.

"Ellie?"katak itu terus dengan bunyinya.Shahrul sudah tahu.

"THE SILINCE CURSE!!"Katak itu betukar menjadi kepulan asap ungu lalu menjadi sebentuk tubuh Ellie.

"Apa dah terjadi?"

"Tak yah tanya.."Kata Ellie lantas berlalu dari situ.....

P/S:Maaf,ayat2 magik ni saya main entam je...and tenkiu sebab jadi pengikut pada novel saya yang tak bape best ni..__^_^:)and...tlg komen cite ni,nanti..boleh saya perbetulkan jika ada yang salah...

0 ulasan: