BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 4 November 2009

BAB 2


"Hei nenek..kau ni...tak nampak aku lalu ke??!!"Bentak Ryan...hampir jatuh Julia dibuatnya..terkejut sangat!!ni pasal atok kerepot ni la...

"Kau ni atok...kalau kau tak ganggu aku sehari je takkan tak boleh??!!"kali ini Julia pula yang bentak.Hish!!geramnya!!!

"Kalau aku kata tak boleh??"sinis sekali suara Ryan...hah..dah sah dia nak cari pasal...

"Never your mind!!"Jerit Julia lalu berpaling ke arah yang bertentangan dari Ryan da terus jalan....biarkan atok ni sorang-sorang!!

Ryan terus memandang ke arah lantai...dia nampak diari kepunyaan...Julia!! Rupanya tadi Julia bongkokkan badan sebab nak ambil diari dia.....Tapi rasanya Julia tak perasan yang Julia belum ambil dia punya diari....Tiba-tiba senyuman nakal terukir di bibir Ryan..haha...abislah Julia!!

*************************************************************************************

Kali ini Ryan akan jumpa dengan Hakim..ala..macam biasa....

"Apahal kau nak jumpa aku??"tanya Hakim setelah sampai ke tempat yang selalu dia lepak dengan Ryan....

''Ni..aku ada bawak diari minah tu....''Terang Ryan...dulu bukan main lagi muka masam..sekarang senyum-senyum....

"Minah??minah mana??manah rempit ke??bila masa pulak kau ada gejala sosial ni??ish..aku tak nak kawan dengan kau lagi la....''Adoiii....Hakim..dengarlah dulu Ryan nak cakap...

''Alah...yang aku citer kat kau pasal budak perempuan yang panggil aku....''

"Atok!!!''potong Hakim...

"Yup..kau dengar apa yang aku nak cakap....ni..aku dah jumpa diari dia...''kata Ryan sambil menyerahkan diari Julia ke arah Hakim....

"Ish kau ni...aku takkan baca diari orang..tak baik....berdosa...''Sekarang...lagak Hakim dah macam ustaz la pulak....

''Alah kau....tak pernah-pernah kau macam ni...kau dah kene sampuk dengan hantu jenis ape ni hah??"Gurau Hakim sambil ketawa....

"Suka hati aku lah...kalau kau nak baca..baca la sorang-sorang..aku tak suka...buang masa aku je datang sini..baik aku dok rumah dengan adik aku..''Hakim mencebikkan bibir...

"Adik??hah aku ingat masa time kite sekolah rendah dulu..kau kata kau nak jumpakan aku dengan adik kau..sampai sekarang..kau tak bawak aku jumpa die pon....''Ryan mula merengkek...jangan harap lah nak jumpa Julia!!!

"Kau ni..tunggu masa sesuai...aku sebenarnya tak nak jumpakan kau dengan die..takut kau tersangkut....''seloroh Hakim...

"Eleh...harap-harap camtulah....tapi aku harap kau punya adik tak macam nenek ni....''

"Kau ni..kata nak baca diari budak tu...kau serius ke??aku takut la..mana la tau kot-kot bapak budak perempuan tu polis....masuk lokap la kau.....''

"Hurm..aku tetap nak baca..kalau kau tak nak..tunggu aku habis baca...''Ryan melarang Hakim daripada balik ke rumahnya..

"Cepat sikit..''Marah Hakim....dia tak sabar-sabar nak jumpa adik tu sebenarnya....

*************************************************************************************"Lia...''panggil Hakim.Dahi Julia dah berkerut-kerut.Sejak bila pulak abangnya ada kat dalam biliknya??

"Abang..bila abang ada kat sini??"tanya Julia pelik...

"Dari tadi..cuma Lia tak perasan....''Kata Hakim sambil tersenyum..Senyuman yang mambuatkan ramai oarang terpikat kat Hakim...haha...

"Owh..ada ape....masuklah dulu...''pelawa Julia.Hakim dengan bersahaja menuju ke katil Julia.Nak terangkan apa yang terpahat di hati....

"Julia....abang ada kawan....''suara Hakim tersangkut-sangkut..

"So??"Julia menaikkan kening sebelah kanannya..pelik....

"Dia nak jumpa dengan Lia...''

"Perempuan kan??"Haha..Julia da senyum...dia fikir yang Hakim ada girlfriend dah....

"Lelaki...''Terbeliak mata Julia...

"Taknak lah...cukupla sekadar mamat samseng tu...''Julia memberi tanda insyarat dengan mengunakan tangan..tanda berhenti.....

"Ala..Lia kan still single...dia pon single gak...dia baik lah..''terang Hakim...haha..padahal musuh Julia....

"Sekali je....tu pon abang temankan...''pinta Julia..first time date..memang tak biasa...

"Okey....''Sekali lagi Hakim menghadiahkan senyuman.....

0 ulasan: