BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 4 November 2009

PROLOG


Julia cuba melepaskan segala masalah dia dengan memakan gula getah.Dia memang begitu.Semua tentang dirinya pelik-pelik belaka.

"Julia,ni gula getah yang kau nak.''tiba-tiba Aina datang menghampiri Julia dengan sekotak gula

getah.Julia hanya menyambut dengan lemah.Macam orang tak ada tulang.

"Julia...Julia...apasal lah aku ada kawan macam kau ni...tak best langsung.Dengan dunia kau
je...''seloroh Aina.'aku belasah kau nanti baru tau!!'jerit Julia didalam hati.

''Kelas kau ada murid baru kan??''Tanya Aina.Julia ni...orang tanya dia,dia
buat endah tak endah je...

''Yup.Budak laki..yang samseng habis....belagak macho...suka dipuji...and...macam-macam la!!aku
rasa macam nak cekik-cekik dia je...."Okey-okey.Julia dah ngamuk.Haha....

"His name??"Dahi Aina dah berkerut-kerut.

"Ryan!!"balas Julia.Saat itu Aina dah tutup telinga.Pekak la telinga!!

''Ala..budak baru.Biasa la tu.Kau ni memang payah nak terima budak baru.''Aina mengingati
Julia.Memang benar dia susah menerima kehadiran lelaki atau perempuan dalam
kehidupannya.Aina pon dulu macam tu jugak.Nasib baik Aina ni baik.

"Aku nak tanya kau la.Aku ni ade penyakit ape hah??"Ala...diri sendiri pon tak tahu ade
penyakit ape.

"Mental??"Julia sekadar mengangguk.Mungkin apa yang Aina katakan tadi betul.

"Kau hantar aku pergi hospital Tanjung Rambutan esok boleh??''


''Insya-Allah..."Ketawa mereka sudah terbuarai.Lawak sangat ke??

"Alya mana??"tanya Julia setelah ketawa mereka mula reda.

"Tadi aku datang rumah dia..dia kata dia nak shopping dengan bf dia.''Terang Aina mengenai
Alya,kawan baik Julia nombor 2.

"Bf???"Julia mengerutkan dahinya.Bf pon tak tahu.

"Boyfriend.''

"Owh...aku dah faham.''

''Weh...Ryan macho macam mana??"Aina mula tukar topi yang pertama diorang bualkan.Saja..nak sakitkan hati Julia....Aina memang.....Suka kacau Julia.

''Sorry.Tak ada masa aku nak cakap pasal budak samseng tu.Kau nak tahu??''

"Nak!!"

"Lu fikir la sendiri.''Julia da terbiasa guna ayat Nabil raja lawak.Perkataan itu pon da terkenal kat sekolah diorang.Ayat tu power sangat ke??

"Ehem...ehem..''tiba-tiba sorang lelaki ntah dari mana tegur diorang.Julia terkejut sangat.Tak tau nak letak muka kat mana....

0 ulasan: