BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Rabu, 4 November 2009

BAB 4


Hakim nampak perempuan yang tegur dia tadi tu.Dia rasa macam kenal.macam pernah jumpa pon ade.haish...pelik....

''Owh hye..saya..''Hakim mahu memulakan bicara.tetapi..........

"Awak Hakim kan??''perempuan itu memotong percakapan Hakim.

"Owh..y..ya..''suara gagap Hakim da datang.Dulu bukan main macam tukang tilik la..ustaz la...ni pulak..ngan pompuan pon takut..

''Hmm..saya Alya.Saya kenal awak dari...''Hakim sedang menanti perkataan yang akan muncul dari mulut perempuan yang menggelarkan dirinya Alya.

"Dari??''

"Tak papelah....''Alya tersenyum kelat.

"Owh ok.''

"Awak ada masalah ke?"tanya Alya.

"Hah!!mana awak tahu??"Hakim dah kelam kabut.Macam mana minah ni boleh tahu masalah dia..situasi die....and macam-macam la....

''Adelorh...''

"Whatever.Ni,saya tak ada masa nak cakap dengan awak ni..saya balik dululah.''pinta Hakim lalu meniggalkan Alya.

"Eh..kejap-kejap.Nanti malam saya call awak.''jerit Alya.Hakim masih berjalan sambil menggelengkan kepala.Orang tak kenal dia pon....

*************************************************************************************
Ryan tengah termenung sambil duduk kat sofa.Dia asyik fikirkan pasal Hakim yang sejak beberapa bulan menghilang.sSejak hakim tak ada..hidup dia tak tenang....Hakim la satu-satunya kawan baik dia...sejak dari kecil sampai ke besar....tak pernah nak bergaduh.Tia-tiba otaknya berfikir....ha!!dah dapat idea.Dia menyeluk poketnya dan mengeluarkan handfonenya.

Dia mencari nama 'nenek' pastu tekan dail.

"hah nenek...kita jumpa....nanti kat cafe....adalah..okey bye.....''dia terus menekan tutup.Dan meluru ke bilik..Nak salin baju jap..haha..tau-tau la....

p/s:sorry kalau n3 ni pendek sangat..

0 ulasan: